Najem samochoduzastępczego po kolizji – poradnik

Uczestniczyłeś w wypadku, jaki nie wydarzył się z Twojej winy i Twój pojazd jest chwilowo w naprawie? Jeżeli samochód jest Ci potrzebny do dziennego funkcjonowania, nie powinieneś się martwić – należy Ci się samochód zastępczy, jakiego koszt zostanie spłacony przez OC sprawcy zdarzenia.
Zgodnie z wyrokiem Sądu Najwyższego z 2011 roku o pojazd zastępczy z OC sprawcy ma prawo starać się ktoś, kto uczestniczył w stłuczce spowodowanej poprzez stronę przeciwną i w jej skutku został wyzbyty środka transportu. Nieistotne jest to, do jakich celów własnych czy zawodowych korzystasz pojazdu. Gdy stwierdzisz, że deficyt pojazdu naraża Cię na uciążliwości, masz możesz starać się o pojazd zastępczy.

Jakie dokumenty warto dołączyć do wniosku o wynajem samochodu zastępczego?
Podanie o pojazd zastępczy masz prawo złożyć wprost u ubezpieczyciela, ponieważ takie sposób w ofercie ma także wiele warsztatów i wypożyczalni samochodowych. Część z nich także oferuje tę usługę bez żadnych kosztów zdając sobie sprawę, że nie każdy może sobie pozwolić na dłuższy wynajem pojazdu, a następnie podejmują się rozwiązać sprawę zwrotu kosztów wprost z ubezpieczycielem winowajcy.

Aby uzyskać zastępczy samochód będziesz musiał dopełnić kilka formalności. Miej na uwadze w takim razie, ażeby zaopatrzyć się w:

  • dowód osobisty,
  • prawko kierowcy,
  • dowód rejestracyjny poszkodowanego auta,
  • numer i datę szkody,
  • dane polisy OC winowajcy,
  • kwit z towarzystwa ubezpieczeniowego z wiadomością o przyjęciu szkody do likwidacji i alternatywy wynajmu samochodu.

O czym należy pamiętać wynajmując samochód po kolizji?
Pojazd zastępczy należy Ci się niezależnie od tego, w jakich celach korzystasz ze swego pojazdu na co dzień, jednak jedynie wówczas, jeżeli nie posiadasz innego środka transportu. Gdy masz w posiadaniu drugie auto, nie będziesz mógł skorzystać z tej usługi. Pamiętaj także o tym, że Twój tymczasowy środek transportu nie ma prawa być samochodem wyższej wersji niż to, jakiego właścicielem jesteś, a opłata za wynajęcie nie może przewyższać średniej ceny na rynku.

Czas korzystania z pojazdu zastępczego
Prócz tego korzystać z pożyczonego auta masz prawo już od dnia powstania szkody, nawet do momentu zabrania swego samochodu z warsztatu bądź w przypadku, kiedy wystąpi szkoda całkowita, aż do chwili nabycia nowego samochodu.
Jeśli zakład ubezpieczeń udowodni, iż nazbyt długo zwlekałeś z decyzją to może odmówić całkowitego zwrotu pieniędzy.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Czym jest ubezpieczenie NNW

Ubezpieczenie NNW nie tylko komunikacyjne
Ubezpieczenie NNW nie jest przeznaczone tylko dla kierowców. Zabezpieczyć się może w istocie każdy, kto potrzebuje zabezpieczyć siebie i swoich bliskich przed wynikami nieszczęśliwych wypadków.
Umowa ta potrafi się okazać w szczególności przydatna dla osób uprawiających sport, dla dzieci i młodzieży szkolnej, dla osób wyjeżdżających na wakacje. Limit polisy jest plastyczny i zdołasz go bez kłopotu dopasować do swych potrzeb i wymagań. Masz prawo kupić jedynie zabezpieczenie NNW (np. NNW szkolne), bądź w pakiecie (np. z ubezpieczeniem odpowiedzialności cywilnej pojazdu).

Ile to kosztuje NNW?

Stawki tego asekurowania różnią się od siebie w zależności od tego, jaki obszar protekcji masz zagwarantowany i jaki wariant wybierzesz. Wysokość polisy szacuje się w zależności od wielkości kwoty zabezpieczenia, czyli najwyższej możliwej sumy wypłaty. Im większa wartość asekurowania, tym większa składka. Aktualnie, maksymalna suma asekurowania wynosi 20000 złotych (w przypadku NNW kierowcy samochodu).
Na cenę umowy ubezpieczeniowej ma wpływ ponadto:
– Twój wiek,
– Twój stan zdrowia,
– zawód, jaki praktykujesz.
Gdy ubezpieczalnia zakwalifikuje Cię do gromady większego ryzyka, zapłacisz więcej.
Z kolei tańsze umowy ubezpieczeniowe posiadają więcej wyłączeń – w umowie znajdziesz opis kilku sytuacji, gdzie pomimo wystąpienia wypadku, ubezpieczalnia nie spienięży Ci zadośćuczynienia. Schematycznie do wykluczeń należy jazda pod wpływem alkoholu albo narkotyków, czy stłuczka spowodowana intencjonalnie.
Na jak długo zakupuje się komunikacyjne NNW?
Zabezpieczenie komunikacyjne NNW zakupuje się na czas trwania obowiązującej umowy OC, a więc maksymalnie na 12 miesięcy. Co jednakże w razie, kiedy zdecydujemy się na nabycie NNW już po zawarciu polisy OC? Wówczas zakład ubezpieczeń policzy składkę na NNW pomniejszoną o okres trwania istniejącej polisy odpowiedzialności cywilnej.

Sprawdź również tanie OC Gefion Kalkulator

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

10 czynników wpływających na wysokość składki

4 mity o ubezpieczeniu samochodu
Na temat ubezpieczeń samochodów narosło sporo mitów. Wiele z nich dotyczy kupowania OC przez internet i korzystania z porównywarki ubezpieczeń. Sprawdź, czy również podzielasz te nieprawdziwe przekonania. Pobawimy się w pogromców i postaramy się je obalić!
MIT 1: Tanie ubezpieczenie to złe ubezpieczenie
Nic bardziej mylnego! Z tanimi ubezpieczeniami samochodu mamy do czynienia, odkąd sprzedaż internetowa rozpowszechniła się w świecie ubezpieczycieli. Zakres każdej polisy OC jest podobny, po co więc płacić więcej za obowiązkowe ubezpieczenie, z którego będziesz miał takie same korzyści? Jeśli chodzi o AC i assistance – musisz dokonać rozsądnego wyboru. Jeżeli dwie polisy mają taki sam zakres i sumę ubezpieczenia, a jedna z nich jest tańsza, wybierz tę, za którą zapłacisz mniej! Najtańsze ubezpieczenia znajdziesz na
MIT 2: Kalkulatory ubezpieczeń i zakupy online są złe
Nieprawda! Ubezpieczenia kupione przez internet są dokładnie takie same, jak te kupione tradycyjną drogą. Czasami kalkulatory rzeczywiście podają nieadekwatną składkę, najczęściej jednak dzieje się tak z powodu pomyłki samego internauty. Jeśli pomylisz się przy wypełnianiu formularza, obliczona składka będzie nieprawdziwa!
MIT 3: OC wystarczy
To tylko połowa prawdy. Oczywiście – tylko ubezpieczenie OC jest obowiązkowe. Jednak jeśli dużo jeździsz lub jesteś młodym kierowcą, warto zaopatrzyć się jeszcze w AC i assistance. Pamiętaj, by kupować je w jednej firmie – wtedy są tańsze!
MIT 4: Kupowanie polis przez internet jest skomplikowane
Tak naprawdę kupowanie ubezpieczeń online jest prostsze niż tradycyjną drogą. Wystarczy, ze wypełnisz krótki formularz, wybierzesz jedną spośród pięciu zaproponowanych opcji i zapłacisz za nią przez internet. Ranking ubezpieczeń prawdę Ci powie

sprawdź na http://ocprzewoznika.info/ubezpieczenia-komunikacyjne

5.00 avg. rating (94% score) - 1 vote

Jak kupić ubezpieczenie szyb

Każdy kierowca, który w zakupi ubezpieczenie OC może również wykupić dodatkowe ubezpieczenie szyb. Dzięki niemu jesteśmy zabezpieczeni przed szkodami powstałymi w wyniku działania osób trzecich, jak i uszkodzeń podczas wypadków i innych czynników zewnętrznych. Szyby ubezpieczone są nawet na 2500zł, co z pewnością wyrówna koszt wstawienia każdej szyby. Szyby wstawiane są w ogólnopolskiej sieci placówek Autoglass Jaan.

Jak kupić polisę.

Nasza strona gwarantuje ekspresowe wyliczenie składki ubezpieczenia za pomocą specjalnego kalkulatora. Wystarczy zamówić rozmowę z konsultantem by poznać dokładną ofertę i jej cenę. Po wykupieniu ubezpieczenia na nowe auto zaczyna ono działać w momencie kupna, zaś ubezpieczenie auta używanego jest ważne od godziny 00:00 następnego dnia. Wszystkie dokumenty wysyłane są priorytetową wysyłką pocztową. Pamiętać trzeba jedynie o wypowiedzeniu poprzedniej umowy o ubezpieczenie. Najpóźniej można to zrobić dzień przed zakończeniem trwającej umowy.

By spisać nową umowę  potrzebne będą dokumenty takie jak prawo jazdy, dowód rejestracyjny  i w przypadku posiadania zniżek ostatnią polisę, na której znajdują się o nich informacje.

Płatność za polisę można wykonywać jednorazowo, bądź podzielić ją na 2 lub 4 raty. Za każdą zapłacić można zarówno przelewem jak i w standardowy sposób z drukiem przelewu płaconym na poczcie lub w banku.

5.00 avg. rating (94% score) - 1 vote

Na czym polega rekalkulacja składki

Rekalkulacja składki OC, czyli co, jak i dlaczego?

Decydując się na pojazd z drugiej ręki, nowy właściciel ma prawo skorzystać z przywileju użycia ważnej nadal umowy Odpowiedzialności cywilnej zbywcy. To albowiem w teorii znaczy znaczący upust cenowy, szczególnie, jeśli polisa aktualna jest przez dłuższy okres, a uprzedni właściciel nie będzie wypowiadał umowy. O tym jednakże czy dołożona do umowy kupna-sprzedaży umowa ubezpieczeniowa będzie dla nowonabywcy miłym podarkiem czy sporym problemem w rzeczywistości decyduje ubezpieczyciel, jaki do rozdawania prezentów już tak chętny nie jest i dokładnie kalkuluje koszt polisy – obciążając nowego posiadacza rekalkulacją składki. Co zatem jest korzystniejsze – przejęcie umowy ubezpieczeniowej po starym posiadaczu, czy zawarcie nowej umowy z zakładem ubezpieczeń?

Zawsze żądaj umowy OC przy zakupie auta
Potwierdzająca ciągłość obowiązkowego zabezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej polisa OC jest wybitnie ważnym dokumentem, także przy transakcji kupna-sprzedaży pojazdu. Kupujący powinien mieć pełne przekonanie, że autem ma prawo się poruszać po drodze, a jeśli auto nie jest ubezpieczone, iż ma za zadanie w tym samym dniu, w którym zawarł umowę kupna, również podpisać umowę z tytułu odpowiedzialności cywilnej. Podanie nabywcy zaświadczenia posiadania aktualnej polisy OC, nie jest jednakże synonimiczne z jej ofiarowaniem. Nowy posiadacz ma 30 dni na zawarcie nowej polisy, nawet jeśli były użytkownik auta starą polisę wypowie w dniu zrealizowania transakcji. Jeśli jednak umowy nie rozwiąże, a nowy właściciel postanowi z niej korzystać, to do końca okresu umowy polisa zachowuje swoją ważność. Trzeba tymczasem pamiętać, że zatrzymanie polisy, nie oznacza zachowania sumy składki. Na bazie ustawy o obowiązkowych ubezpieczeniach ubezpieczalnia może zrobić rekalkulacji polisy, co dla nowego posiadacza w rzeczywistości symbolizuje w większości wypadków dopłatę do otrzymanej w gratisie polisy odpowiedzialności cywilnej.

Co to jest rekalkulacja składki?
Część informacji, jakie każdy kierowca jest zobowiązany podać przy obliczaniu polisy OC, przekłada się na fakt, iż polisa OC wyliczana jest dla każdego samochodu nadzwyczaj indywidualnie. Nic więc dziwnego, że jeśli 55-letni kierowca z Polic, posiadający 60% zniżek i ani jednego wypadku odsprzedaje samochód 27-letniemu mężczyźnie, który dopiero co odebrał prawo jazdy i mieszka w Poznaniu, to nie może być mowy o tej samej cenie umowy odpowiedzialności cywilnej. Dlatego towarzystwo przeprowadzi rekalkulację składki, dostosowując ją do oceny ryzyka w przypadku nowego właściciela. Rekalkulacja oczywiście dotyczy tylko czasu ważności umowy, jeśli więc jest ona ważna przez pół roku, to jedynie za ten okres towarzystwo może naliczyć zwyżkę. W sytuacji, gdyby to nasz młody poznaniak sprzedawał auto kierowcy z Polic, to ubezpieczyciel także musi dopasować cenę polisy do jego historii ulg, a więc o dopłacie nie może być mowy.

Na jakiej podstawie dokonuje się rekalkulacji składki?

Transfer na nowego posiadacza samochodu zarówno praw, jak i obowiązków, wynikających z wciąż obowiązującej umowy OC, nie jest synonimiczne z utrzymaniem stawki polisy OC. Wynika to z art. 31.2 Ustawy o obowiązkowych ubezpieczeniach, adekwatnie z którym, w momencie rozwiązania przez właściciela pojazdu, na jakiego przeszło lub zostało przeniesione prawo własności pojazdu mechanicznego, polisy zabezpieczenia OC właścicieli pojazdów mechanicznych, zakład  ubezpieczeń może dokonać powtórnej kalkulacji należnej składki z tytułu udzielanej asekuracji ubezpieczeniowej, zaczynając od dnia przeniesienia prawa własności auta, z uwzględnieniem ulg przysługujących posiadaczowi, na którego przeszło lub zostało przeniesione prawo własności pojazdu mechanicznego oraz zwyżek go obciążających, w ramach ważnej taryfy składek. Licząc wobec tego od dnia zbycia pojazdu, towarzystwo ubezpieczeniowe ma prawo przeliczyć ponownie składkę i obciążyć nowonabywcę ponadprogramowymi wydatkami. Uprawnienie do rekalkulacji składki nie znaczy jednakże, że ubezpieczalnia zawsze sięgnie do ów rozwiązania. Są albowiem zakłady, jakie nie rekalkulują składek, honorując pozyskane przez sprzedawcę samochodu warunki i zwracając uwagę na interes klienta, oferując rekalkulację wtedy, gdy nowa suma jest dla posiadacza samochodu korzystniejsza.

Rekalkulacja składki nawet kilka lat po przejęciu polisy OC?

Przejęcie ważnej nadal umowy OC nie nakładana nowego właściciela obowiązku zawiadamiania o tym fakcie towarzystwa ubezpieczeniowego. Przemilczanie jednakże tego faktu, nie będzie oznaczać także, iż ubezpieczalnia nie wykona rekalkulacji. Zrobi to i często dopiero przy końcu obowiązywania umowy ubezpieczeniowej, lub nawet do 3 lat od dnia jej zawiązania. Dlatego najlepiej natychmiast zwrócić się do TU z kwestią rekalkulacji polisy, by jeśli, oferowana stawka nie będzie dla nas korzystna, umowę rozwiązać i zawrzeć nową, na korzystniejszych warunkach. Trzyletni okres jest  napewno efektem interpretacji 819 artykułu kodeksu cywilnego, według którego roszczenia towarzystwa ubezpieczeniowego przedawniają się nie prędzej niż po trzech latach. Praktyki te niestety nie do końca są zgodne z prawem i każdy ubezpieczony w takiej sytuacji ma może odwołać się do rzecznika ubezpieczonych, a nawet swoich praw dochodzić w sądzie. Z jakiej przyczyny?
Bowiem, aby rekalkulacja składki była zrealizowana należycie, a przede wszystkim zgodnie z  ustawą muszą być zrealizowane 3 warunki:
•    czas realizacji upełnomocnienia do dokonania rekalkulacji, licząc od dnia sprzedania auta,
•    konieczność uwzględnienia zniżek i zwyżek nowego właściciela auta,
•    dokonanie rekalkulacji w oparciu o bieżącą w dniu sporządzania kalkulacji taryfę składek.
Znaczy to, że jeżeli towarzystwo ubezpieczeniowe wyśle nam po niezwykle długim okresie wezwanie do nadpłacenia umowy odpowiedzialności cywilnej, to mamy prawo żądać wytłumaczeniakalkulacji, powołując się na owe 3 warunki, których nie użycie, nie stanowi w oparciu o art. 31 ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych UFG i PBUK dobrze przeprowadzanej rekalkulacji składki.

Rekalkulować czy wypowiedzieć?

Zakupując samochód z rynku wtórnego nabywca ma dwie możliwości:
•    przejąć umowę ubezpieczeniową sprzedającego i korzystać z niej do czasu jej zakończenia (uwaga! Umowa zbywcy nie przedłuża się automatycznie!),
•    wypowiedzieć i zawrzeć nową z dowolnie wybranym ubezpieczycielem.
W pierwszym wariancie od samego nabywcy zależy kiedy i na jakich przesłankach towarzystwo ubezpieczeniowe zrobi rekalkulację składki. Jeżeli bowiem w pierwszych dniach sam zamelduje się do towarzystwa ubezpieczeniowego z wiadomością o przejęciu polisy OC, to uzyska pisemną odpowiedź czy TU obliczy nową składkę i w jakiej wysokości. Dzięki temu będzie mógł postanowić, czy z tej umowy ubezpieczeniowej chce korzystać, a co najważniejsze TU nie zaszokuje go wysoką składką w późniejszym, często najmniej oczekiwanym momencie.

Dlaczego lepiej zawrzeć nową polisę?

Załóżmy, iż sprzedający nam samochód ma wciąż przez pół roku obowiązującą polisę odpowiedzialności cywilnej, jakąw ramach porządnej transakcji chce nam podarować w gratisie. Dla nas jest to z niewątpliwie trafny zakup, ponieważ teoretycznie zaoszczędzamy pieniądze za pół roku korzystania z polisy. Powinno się jednakże mieć na uwadze, iż te pół roku (nawet po rekalkulacji umowy) nie zalicza nam się do historii ubezpieczeniowej, stąd też nie zdobywamy za to żadnych bonifikat. Nie korzystamy również z istniejących promocji, które niekiedy mogą zapewnić nam umowę odpowiedzialności cywilnej na cały rok w tej samej cenie, co rekalkulacja składki polisy na pół roku. Problemy czekają nas ponadto, gdydoprowadzimy do kolizji. Nim bowiem towarzystwo ubezpieczeniowe zainicjuje procedurę odszkodowawczą, będzie żądał od nas nadpłaty polisy.

Kiedy dzieci jeżdżą naszym autem

Okazuje się jednakże, że rekalkulacji umowy zakład ubezpieczeń może zrobić nie tylko w momencie kupna-sprzedaży samochodu. Także, jeżeli przy obliczaniu składki dostarczyliśmy nieprawdziwe informacje, a podczas korzystania z umowy ubezpieczeniowej ubezpieczalnia nam to udowodni, możemy się liczyć z rekalkulacją polisy. Ta sytuacja zwykle dotyczy ukrycia korzystaniaz samochodu przez młodocianych kierowców. Wiadomość, iż 19-letnia córka, która dopiero co odebrała swoje pierwsze prawo jazdy, będzie również jeździła naszym pojazdem wysoce wpływa na roczną stawkę umowy ubezpieczeniowej. Rodziciele często w takim razie pomijają ten fakt.
Jeżeli jednak to nasza córa doprowadzi do kolizji, to TU z pewnością pokryje wszystkie straty w ramach odszkodowania, jednakże od posiadacza polisy będzie żądał dopłaty składki, należycie do poziomu używania auta przez młodocianego kierowcę. Podobnie jest w sytuacji polisy autocasco. Jeżeli albowiem dla niższej stawki napiszemy, że pojazd jest garażowany nocą, to możemy się spodziewać rekalkulacji, pod warunkiem, że ubezpieczyciel wykaże nam nieprawdę lub jeżeli pojazd zostanie ukradziony nam sprzed domu. Jeśli jesteś młodym kierowcą dopłata będzie duża więc sprawdź jakie jest ubezpieczenie dla młodych kierowców

Darowanemu koniowi rzekomo nie zagląda się w zęby, jednakżew przypadkuumowy OC, dobrze ten przegląd zrobić i to czym prędzej. Dzięki temu zweryfikujemy, czy zakład ubezpieczeń sprawiedliwie dokona rekalkulację składki, a jeśli oferta nie będzie dla nas ciekawa, to będziemy mieć czas na wypowiedzenie polisy i podpisanie nowej. Jeżeli zdecydujemy się na wykorzystywanie z umowy zbywcy, bez normowania ceny|zapłaty} z zakładem ubezpieczeń i po jakimś czasie dostaniemy dokumenty z żądaniem wysokiej dopłaty, to pozostaną nam wciąż prawne środki – odwołanie się do rzecznika ubezpieczonych, a ostatecznie sąd. Nieraz zatem dobrzejest wypowiedzieć starą umowę i bez żadnych problemów na przyszłość od razu korzystać z rocznej, wystawionej na nasze nazwisko polisy OC.

5.00 avg. rating (94% score) - 1 vote

Porównanie cen ubezpieczenia OC

Lipiec był pierwszym od dłuższego czasu miesiącem, w którym zanotowano obniżenie średnich cen ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej. Ten kierunek utrzymał się również w lipcu. Oznacza to, że możemy spodziewać się kolejnych redukcyj zapłat, ewentualnie po wakacjach czeka nas dokuczliwa niespodzianka?

Jak wynika z analiz, pierwszy kwartał bieżącego roku przywitał
kierowców samochodów kolejnymi podwyżkami cen polis odpowiedzialności cywilnej. W marcu bieżącego roku płaciliśmy za asekurację około o 46% więcej, niż w tym samym miesiącu rok wcześniej. Na szczęście tempo zwyżek wyhamowało i w kolejnych miesiącach średnie ceny polis OC ustabilizowały się.

Lipiec  2017 znacznie droższy od lipca ubiegłorocznego?

Na przykładzie przeszło 22 000 kalkulacji wykonanych na naszym kalkulatorze ubezpieczeniowym okazało się, iż średnie ceny odpowiedzialności cywilnej w czerwcu 2017 roku były o 32% wyższe, niż w podobnym czasie zeszłego roku. Jak już porównamy powiększenie cen w II kwartale, to w poprzednim roku wzrosły one o 14%. Rozpęd podwyżek wyraźnie już opadł i w 2017 roku od kwietnia do czerwca wzrosły one o 7%.
Najlepszą wiadomością dla kierowców jest fakt, że czerwiec był pierwszym miesiącem w tym roku, kiedy  zanotowano obniżenie średniej ceny OC. Trend ten utrzymał się ponadto w lipcu i był już zauważalny, gdyż średnie ceny zmalały o 4%.

Gdzie OC jest najtańsze?

Właściciele aut we Wrocławiu 989 zł, Warszawie 1399 zł i Toruniu 789 zł zapłacili najwięcej za polisy odpowiedzialności cywilnej. Za to najmniej za umowy ubezpieczeniowe płacą posiadacze samochodów z Kielc 889 zł, Bydgoszczy 744 zł i Zielonej Góry 658 zł. Skąd nawet takie różnice? Przy szacowaniu składek OC, ubezpieczyciele rządzą się własnymi statystykami dotyczącymi liczby kolizji i prawdopodobieństwem stłuczki. Dla każdego z tych miast informacje są inne.

Gdzie oc jest najdroższe?

Analizując średnie ceny polis odpowiedzialności cywilnej w II kwartale bieżącego roku stwierdziliśmy ponadto, w którym mieście wojewódzkim podrosły one w największym stopniu. Okazuje się, iż w porównaniu z czerwcem 2016 roku, maksymalne podwyżki dotknęły kierowców z Lublina, aż o 96%! Mniejszy, aczkolwiek wciąż wysoki wzrost opłat odnotowaliśmy też w Katowicach 75 % i Opolu 78 %. A gdzie podwyżki były najmniej dotkliwe? W Bydgoszczy 12 %, Wrocławiu 17 % i Kielcach 21 %. Z kolei w Szczecinie podwyżkę szacuje się na 35 %.

Czy ceny dalej będą rosły?
 
O przyczynach zwyżek OC wspominaliśmy już we wcześniejszych artykułach. Określiliśmy wówczas tzw. wojnę cenową pomiędzy firmami ubezpieczeniowymi. Sytuacja, jaka wytrwała przez lata, wprawiła do dużych strat pieniężnych. Powinno się także wtrącić o wzrastającej liczbie kolizji drogowych. Więcej zdarzeń drogowych to także więcej wypłacanych zadośćuczynień. W poprzednim roku, po raz pierwszy od 5 lat wzrosła liczba stłuczek.
Ale czy obniżki średnich cen ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej  w czerwcu i lipcu mogą się utrzymać w kolejnych miesiącach?  Na nieszczęście nie. Ceny obowiązkowego ubezpieczenia zapewne będą nadal rosły. Co prawda już nie tak nagle, więc kierowcy nie spostrzegą aż tak bardzo tych przemian, jak to miało miejsce w przeszłych miesiącach, kiedy to koszty odpowiedzialności cywilnej w krótkim czasie podwyższyły się o ponad 50%. Dzieje się tak dlatego, bo towarzystwa ubezpieczeniowe w Polsce muszą zwiększać udział wypłat odszkodowań osobowych w zapłatach ogółem. W Europie zadośćuczynienia za szkody osobowe to 50% wypłat, podczas gdy u nas jedynie 16%. Jak więc widać wojna cenowa, która wpędziła do strat w tym segmencie, to nie wyłączna i nie najważniejsza przyczyna wzrastających cen.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Jak wybrać dobre ubezpieczenie oc przewoźnika

OC przewoźnika w ruchu kabotażowym wyszukamy w przepisach dotyczących kabotażu drogowego zostały scharakteryzowane już w rozporządzeniu Rady (EWG) nr 3118/93 z dnia 25 października 1993 r. Odmówiono w nim, iż usługi przewozu drogowego towarów w innych państwach członkowskich powinno być realizowane na regule tymczasowości. Na mocy Traktatu akcesyjnego ratyfikowanego w Grecji, nasz kraj zdobył członkostwo w Unii Europejskiej wraz z dniem 01.05.2004 r. Niestety polscy transportowcy nie zostali dopuszczeni w tamtym czasie do świadczenia usług przewozowych w państwach Unii Europejskiej. Wykonywanie takich przewozów stało się dopuszczalne dopiero po 01.05.2009 r.

Jak przedtem wspomniano nie od razu krajowi transportowcy stali się pełnoprawnymi członkami rynku europejskiego, dlatego że Parlament Europejski w tym samym czasie pracował nad wspólnotową ustawą, jaka określać miała zasady przeprowadzania działalności transportowej oraz świadczenia usług w w ramach transportów kabotażowych. Skutkiem tej trudnej pracy było publikacja przez Parlament Europejski dekretu nr 1072/2009 z 2009 roku Pomimo szczegółowych regulacji, a również kilkuletnich doświadczeń nabytych przy realizowaniu transportów kabotażowych, środowisko naszych krajowych transportowców nie jest dostatecznie przygotowane do świadczenia usług przewozowych na terenie Unii. Wynika to w znacznej mierze z nieznajomości ważnego w tym aspekcie prawa wspólnotowego oraz z braku informacji na temat prawa bieżącego w krajach praktykowania przewozów, jakie ma bezwarunkowe zastosowanie w czasie przewozów.

Rozporządzenie wprowadziło niemało kluczowych regulacji, które przymusowo winien znać każdy spedytor. Jedną z nich jest wymóg dotyczący posiadania licencji wspólnotowej, a w wypadku, jeżeli kierowca jest obywatelem państwa trzeciego, posiadania przez niego poświadczenia kierowcy. Potrzeba ten nie traktuje realizowania transportów pojazdami, jakich dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 3,5 tony. Przewoźnicy posiadający tak zwane dostawczaki nie mają obowiązku, zatem posiadania licencji transportowej i bez niej są uprawnieni do przeprowadzania przejazdów kabotażowych tymi pojazdami.

Nadmienione rozporządzenie formułuje też szczegółowe warunki wykonywania przejazdów kabotażowych. Art. 8. ust. 2. dopuszcza:

Oprócz tego art. 8. ust. 3. nakłada konieczność, by każdy prowadzący dysponował dokumenty potwierdzające transport w źródłowym ruchu międzynarodowym plus każdy późniejszy przeprowadzony przewóz kabotażowy. Wiadomości, które otrzymujemy od różnych przewoźników tylko potwierdzają, że lokalne władze całkiem efektywnie pilnują nad respektowaniem obowiązujących warunków przeprowadzania przewozów kabotażowych i notorycznie nakładają na przewoźników ogromne grzywny finansowe.

na domiar tego, przewoźnicy niezmiernie często zapominają o innej ważnej regulacji, jaką wprowadziło nadmienione rozporządzenie. Mowa o wymogach określonych w art. 9. ust. 1. Artykuł ten stanowi, że;

Wykonując, zatem przewozy kabotażowe na terenie krajów UE powinno się posiadać wiedzę, któremu prawu podlega dany przejazd, albowiem od tego zależy nie tylko jakie są w tym zakresie wymogi, ale także jaką odpowiedzialność będzie ponosił transportowiec i w jakim zakresie powinien tę odpowiedzialność zabezpieczyć.

Limity odpowiedzialności a Prawo krajów Unii Europejskiej
OC przewoźnika w ruchu kabotażowym NIEMCY

Fundamentalne regulacje dotyczące umowy przewozu zapisane są w Księdze IV niemieckich reguł handlowych Handelsgesetzbuch (HGB). Najważniejsze są tam zapisy wyznaczające granice odpowiedzialności przewoźnika. Zostały one opisane w §§ 431 i 449 HGB i precyzyjnie z § 431. ust. 1. transportowiec ponosi obciążenia do wielkości 8,33 SDR za 1 kg wagi brutto paczki. Przepis ten dopuszcza jednakże zwyczajowe określanie tego limitu na mocy paragrafu 449. ust. 2., który zezwala stosowanie w umowach przewozu zakresu odpowiedzialności w wielkości nie mniejszej niż 2,00 SDR i nie wyższej aniżeli 40 SDR za kg masy brutto przesyłki. na dodatek zgodnie z § 431. ust. 3., przewoźnik ponosi pełną odpowiedzialność za straty powstałe z racji opóźnienia w dostawie do 3-krotnej ceny przewoźnego.

Jak wynika z tych punktów, wyznaczanie w polisach ubezpieczeniowych niezmiernie dużego limitu odpowiedzialności usprawiedliwia przesłanka, co do wielkości kwoty gwarancyjnej, jaka nie może być niższa niż 600 tysięcy euro na jedno i 1.200.000 euro na wszelkie szkody. Przy takim ustalaniu odpowiedzialności przewoźnika, tak spora kwota gwarancyjna wydaje się być ciągle zbyt niska, nie wspominając już o naszych polisach, jakie nader często zawierają dużo mniejsze wartości.

Pocieszający jest jednak fakt, iż wymóg prawa niemieckiego odnośnie ubezpieczeń OCP z tak dużą sumą gwarancyjną dotyczą jedynie transportów pojazdami o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony. Właściciele samochodów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony, wykonujący przewozy kabotażowe na terenie Niemiec nie mają obowiązku posiadania oC, niemniej jednak jednak rekomenduje się, ażeby takowe zawierali, dlatego że w przeciwnym razie wszelką prawdopodobną stratę będą musieli pokryć z osobistej kieszeni, a to przy dużych kwotach odpowiedzialności może być mocnym doświadczeniem.

Ponadto niemieckie przepis w sprawie transgranicznego przewozu drogowego i kabotażu nie wdraża żadnych nadzwyczajnych regulacji, oprócz tego odwołuje w tym zakresie do prawa wspólnotowego.

Wszystkie limity odpowiedzialności określone w przepisach francuskich nie zastrzegają konieczności wymierzania wysokich sum gwarancyjnych w ubezpieczeniach. Ważne jest tymczasem, tak aby warunki ubezpieczenia uwzględniały obciążenie przewoźnika wynikającą z francuskiego prawa, ponieważ przy braku takich ograniczeń zakład ubezpieczeń może ograniczyć swoją odpowiedzialność do 8,33 SDR za 1 kg wagi brutto, a to z kolei w niektórych przypadkach może nie wystarczyć na pokrycie całej szkody.

W tym kraju obszary odpowiedzialności przewoźnika międzynarodowego charakteryzuje norma prawna z 2009 roku o umowie przewozu. Legislator zaprojektował w niej całkowicie ruchome granice odpowiedzialności, gdyż podporządkował je od współczynnika dobowego przychodu w gospodarce publicznej. Jednakże współczynniki te, ze względu na trudną sytuację w Hiszpanii, zostały w 2010 roku zamrożone. Od tego momentu pułap odpowiedzialności jest stały.

Zredukowanie odpowiedzialności za zdarzenia rzeczowe w przesyłkach pozostało wskazane w art. 57.1. ww. ustawy i w roku 2014 równa się 1/3 dobowych dochodów za 1 kg wagi brutto. Odpowiedzialność za szkody doprowadzone opóźnieniem w dostawie wynosi 1-krotność przewoźnego.

Podstawowym aktem ustawodawczym regulującym odpowiedzialność przewoźnika jest tutaj akt prawny z mocą ustawy dotyczące reformy przewozu i kodeks cywilny. Zakres odpowiedzialności za szkody rzeczowe w przewożnych towarach zostało określone w art. 10. kodeksu cywilnego a ten w następnej kolejności wytycza zakres w oparciu art. 23.3. konwencji CMR, czyli 8,33 SDR za 1 kg wagi brutto przewożonego towaru.

Włoski ustawodawca w tym obrębie skorzystał z dobrodziejstwa ustawy unijnej. Co dziwne też w innych aspektach norma prawna odwołuje do konwencji CMR, w takim razie prawo przewozowe obowiązujące we Włoszech może być zbliżone strukturą do konwencji CMR.

O ile istnieje tu zarządzenie przewozowe, o tyle pozwala ono wyłącznie używanie wzorca, jakim jest konwencja CMR. W praktyce znaczy to, że jeśli umowa przewozu nie odwołuje dosadnie do konwencji CMR, wiążą postanowienia konwencjonalne, które mogą w kluczowym rozrachunku dość znacznie różnić się od znanych i powszechnie używanych w tym zakresie norm ustawodawczych. Z tej przyczyny przed przeprowadzeniem jakiegokolwiek przejazdu kabotażowego na terenach Wielkiej Brytanii powinno się dość skrupulatnie przeczytać warunki zawieranej umowy Transportu.Bo inaczej można się zdziwić otrzymanym żądaniem finansowym, ewentualnie nie pokryciem całej szkody przez zakład ubezpieczeń.

Przewozy kabotażowe są wbrew pozorom bardzo atrakcyjne między naszych krajowych przewoźników. Wzmożoną ich działalność obserwuje się zasadniczo na terenie Francji oraz Niemiec, co z kolei nie weseli już tak miejscowych środowisk transportowych. Do frachtów kabotażowych użytkowanesą wszelkiego rodzaju auta, od ciągników siodłowych z naczepami, przez samochody ciężarowe po małe samochody dostawcze tak zwane busy. Wszyscy przewoźnicy wykonujących przewozy kabotażowe sięga też po ubezpieczenie oc przwoźnika w ruchu kabotażowym.

i w wielu przypadkach ubezpieczenia kabotażowe zawierają najmniejszy zakres asekuracji. Masa towarzystw ubezpieczeniowych nie oferuje takich ubezpieczeń przewoźnikom, którzy przeprowadzają przewozy samochoddami o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. Potwierdza to na nieszczęście wyłącznie to, że ubezpieczalnie nie potrafią ani prawidłowo ocenić niebezpieczeństwa, ani też nie znają mentalności transportowej. Z punktu widzenia weryfikacyj ryzyka transportowego, przewozy kabotażowe są w dużym stopniu bardziej pewne niż przewozy międzynarodowe, a tym bardziej lokalne. Takie trasy są nie tylko krótsze,ale i nie potrzebują odbywania aż tak ryzykownych przystanków. Z drugiej strony infrastruktura drogowa jest dużo wyższa niż w Polsce, a rygorystyczne przepisy, wysokie kary nie uznają na jakiekolwiek zaniedbania w tym zakresie.

Zobacz tanie OC przewoźnika gdzie kupić

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Jak Kupić ubezpieczenie w Gefion

Gdzie kupić ubezpieczenie Gefion InsuranceJak kupić dobre OC Statystyki nie pozostawiają żadnych złudzeń: przez zeszłe cztery lata z rodzimego rynku ubezpieczeniowego wycofało się aż 6 międzynarodowych jednostek. W zamian pojawił się zaledwie 1 nowy – brytyjskiego pochodzenia Prudential. To jedynie potwierdza, że polski rynek wkroczył w fazę konsolidacji. Wydawać by się mogło, że nie będzie na nim aktualnie miejsca dla nowychtowarzystw ubezpieczeniowych. Nic bardziej mylnego. Do startu szykuje się nowatorski gracz.
Mowatutaj o Gefion Insurance .Wprawdzie sama nazwa mało mówi, ale ubezpieczalnia ta to prawdziwy ubezpieczeniowy start-up, który został zaprojektowany 2 lata temu przez grupę finansistów z doświadczeniem zdobytym w wiodących skandynawskich instytucjach finansowych takich jak np. Saxo Bank. Jednostka ta rozwija się ekspresowo. Zaczęła już sprzedaż polis w Wielkiej Brytanii, Niemczech i Francji. Teraz Ubezpieczenia Gefion szykuje się do rozpoczęcia ekspansji w Polsce i już jest dostępny w coraz większej ilości miast.
Z ówczesnych uzgodnień wynika, że Duńczycy, którzy są właścicielami Gefion Insurance, będą chcieli w naszym kraju zdublować projekt, który zastosowali, wstępując do innych państw. Polisy będą rozprowadzane przez jednego partnera, który będzie pełniłfunkcję przedstawiciela na cały kraj. Została nim spółka Polins z łódzkiej Żychliny, na której czele stoi Ignas Panka.
Co więcej ubezpieczenia są sektorem, w którym nowości mająpotencjał, by zmienić regułyrozrywki konkurencyjnej. Wymaga to od ubezpieczycieli wypracowanienowych form postępowania. Osią rozwoju firm są innowacje, doświadczenia klienta i nowe kompetencje pracowników. Potencjalnie prościej i prędzej mogą to finalizować nowi gracze, dlatego jest dla nich pozycja na rynku ubezpieczeń.

4.96 avg. rating (99% score) - 2723 votes

Ubezpieczenie turbin wiatrowych

Ubezpieczenie wiatraków, a raczej turbin wiatrowych, biorąc pod uwagę spore wydatki ich zbudowania, ale i rzeczywiste zagrożenia, stanowi konieczność, którą należy wziąć pod uwagę na etapie organizowania inwestycji.

Siłownie wiatrowe wymagają specjalistycznych produktów ubezpieczeniowych, które są już dostępne na naszym rynku ubezpieczeń co nie znamionuje, że istnieje ich zbiorowa znajomość. Jednak zakres i alternatywy ubezpieczenia są zależne od wielu czynników wprawdzie najistotniejszym jest okres eksploatacji turbiny oraz istnienie i charakter umowy serwisowej zapewnianej przez producenta lub inny fachowy podmiot.

W zależności od okresu eksploatacji wolno zabezpieczyć turbiny wiatrowe od wszystkich niebezpieczeństw, tzw. all risks, w którym najszerszy zasięg polisy definiowany jest przez wskazane wyłączenia, a też poszczególne zespoły urządzeń, rozpocząwszy od fundamentu, turbinę, rozdzielnię elektryczną i okablowanie.

Oprócz tego tematem asekuracji mogą być finansowe skutki przerwy w pracy elektrowni, wywołane szkodą namacalną w urządzeniach.

Nie ulega wątpliwości że nie można zapomnieć o ubezpieczeniu OC ze względu na  prowadzoną działalnością

Zapraszam w podobny sposób do skorzystania z formularza zapytania o wysokość ubezpieczenia turbiny wiatrowej i zakres ubezpieczenia,  bez względu od miejsca zamieszkania otrzymacie Państwo w pełni obszerną i fachową ofertę! I to całkiem za darmo.
Zaufaj profesjonalnej wiedzy i dostępie do ofert wszystkich zakładów ubezpieczeń działających w Polsce. Wiatrak zbyt dużo kosztuje, ażeby zdać się na pierwszą lepszą ofertę.

5.00 avg. rating (94% score) - 1 vote

Naczepa ciężarowa assistance

Polisa assistance dla samochodów > 3,5t, ciągników samochodowych, autobusów. Jest to samodzielne zabezpieczenie assistance ciągnika balastowego możemy je nabyć do każdego rodzaju samochodu typu ciężarowego nie ma znaczenia, w jakiej ubezpieczalni ma polisę pojazd.

Ubezpieczeniem mogą być objęte pojazdy prywatne, ciągniki balastowe w leasingu, floty samochodowe. Asistance na auta powyżej 3,5t działa na terenie Kraju i całej europy są 3 warianty ubezpieczenia, suma zabezpieczenia na jedno wydarzenie 1 500 € ∕ 3 000 € w dwóch odmiennych typach.

Co ubezpieczymy w Truck Assistance?

  • polskie numery rejestracyjne
  • przyczepa ciężarowa
  • autokar
  • ciągnik balastowy
  • pojazd dostawczy
  • pojazd > 3,5t

Cena czyli ile kosztuje Assistance dla pojazdów powyżej 3,5t, samochodowych, autobusów

500 zł

Pojazd – Wariant podstawowy

750 zł

Zestaw – Wariant Podstawowy

1250 zł

Pojazd – Wariant Super

1950 zł

Zestaw – Wariant Super

Wykluczenia przedmiotu
ubezpieczenia – czyli czego nie ubezpieczymy

  • dźwigi rejestrowane
  • spychacze
  • ładowarki
  • koparki
  • pojazdy specjalne
  • pojazdy szynowe
  • pojazdy wolnobieżne
  • trolejbusy szkolne
  • auta starsze niż 15 lat

Więcej dowiesz się na ten temat dzwoniąc do nas telefon truck assistance tel. 793 20 40 60

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes